• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Beviljad skuldsanering!

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hej,
nån här som varit med om atg borgenär fortsätter motsätta sig? jag har mitt inledande, jag betalar av på planen, men har bollats fram o tibax där borgärnär motsätter sig o ja ska lämna min yttran, det har hållit på så här sen 22 Januari, kronofogden lär ju aldrig ta sitt beslut om det är så här... jag är såå stressad över situationen... min handläggare sa i fredags senast, att kontakpersonen som dem varit i kontakt med är tillbax på måndag , dvs igår , där dem då skulle hoppas på ett svar. men nu känner jag, det kommer bara fortsätta bollas så här... ävem om ja svarar på allt o kronorfogden la fram ett förslag så känns det så låååångg bort
ATG…hur har du lyckats få dom som borgenär?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 306
Mottagna reaktioner
13 407
Poäng
8 917
Hej,
nån här som varit med om atg borgenär fortsätter motsätta sig? jag har mitt inledande, jag betalar av på planen, men har bollats fram o tibax där borgärnär motsätter sig o ja ska lämna min yttran, det har hållit på så här sen 22 Januari, kronofogden lär ju aldrig ta sitt beslut om det är så här... jag är såå stressad över situationen... min handläggare sa i fredags senast, att kontakpersonen som dem varit i kontakt med är tillbax på måndag , dvs igår , där dem då skulle hoppas på ett svar. men nu känner jag, det kommer bara fortsätta bollas så här... ävem om ja svarar på allt o kronorfogden la fram ett förslag så känns det så låååångg bort

att en borgenär motsätter sig är nog ganska vanligt.

Vilken borgenärer är det som motsätter sig och på vilka grunder?
 

Nanan123

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Mars 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
ATG…hur har du lyckats få dom som borgenär?
Inte Atg, stavfel, har aldrig spelar via atg elr nått.. skulle stå att..
Skatteverket, dem anser att ja bör ha längre betalplan och betala mer.. dem har fått alla underlag på varför ja ej bör ha längre samt va djag tjänar..
Dem gnäller över sin trängselskatt nog
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 306
Mottagna reaktioner
13 407
Poäng
8 917
..att du ska ha längre betalplan kan jag väl förstå det låter kanske inte allt för orimligt med 5 år istället för 4 (om det är baserat på fyra år du fått föreslaget).

Däremot förstår jag inte delen med att du ska betala mer - menar dom att du ska betala mer i månaden? Där är väl uträkningen ganska glasklar hur mycket och vad som förväntas att du ska betala.

Känns som att Skatteverket överklagar exakt varenda ärende. Lite konstigt med tanke på att deras skulder i regel preskiberas efter fem år.

Hur mycket är det du har i skatteskuld?
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
..att du ska ha längre betalplan kan jag väl förstå det låter kanske inte allt för orimligt med 5 år istället för 4 (om det är baserat på fyra år du fått föreslaget).

Däremot förstår jag inte delen med att du ska betala mer - menar dom att du ska betala mer i månaden? Där är väl uträkningen ganska glasklar hur mycket och vad som förväntas att du ska betala.

Känns som att Skatteverket överklagar exakt varenda ärende. Lite konstigt med tanke på att deras skulder i regel preskiberas efter fem år.

Hur mycket är det du har i skatteskuld?
Dom sa inget om min skuld…
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 306
Mottagna reaktioner
13 407
Poäng
8 917
Vilket belopp hade du till dom? Hur stor del utav totalen var den?

Misstänker att du har fem år kanske var därför, dom hade inget att bråka om :D
 

s028ut

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
13 December 2017
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Hej,
En undran om någon kanske vet!
jag har nyligen fått beviljad skuldsanering, alltså påbörjad, vunnit laga kraft osv.
Jag missade totalt att ta med en skuld vid min ansökan, då jag inte har hört av bolaget på flera år… nu idag kommer ett Mail från bolaget att jag har en skuld hos dom att betala, men vad jag förstår så behöver jag inte agera på denna skuld, då den uppkom innan jag fick inledande?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Hej,
En undran om någon kanske vet!
jag har nyligen fått beviljad skuldsanering, alltså påbörjad, vunnit laga kraft osv.
Jag missade totalt att ta med en skuld vid min ansökan, då jag inte har hört av bolaget på flera år… nu idag kommer ett Mail från bolaget att jag har en skuld hos dom att betala, men vad jag förstår så behöver jag inte agera på denna skuld, då den uppkom innan jag fick inledande?
Alla skulder som uppkommit innan datum för inledande ingår i saneringen. Maila företaget och meddela att du har skuldsanering från (datum).
 

s028ut

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
13 December 2017
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Alla skulder som uppkommit innan datum för inledande ingår i saneringen. Maila företaget och meddela att du har skuldsanering från (datum).
Tack!
så att dom inte har skickat in skulden efter jag legat på poit, är inget jag kan få skit för menar jag? Eftersom jag inte tog upp skulden vid ansökan? Så med andra ord är det kört för detta bolag att få in några stålar i min sanering?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp